Aktualizacje deklaracji Drukuj
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 24 marca 2015 14:36
Obowiązująca od 2013 roku tzw. Ustawa śmieciowa narzuciła na właścicieli nieruchomości obowiązek składania i aktualizowania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Niejednokrotnie jednak zapomina się o aktualizacjach mających związek np. z wyjazdem członka rodziny na dłuższy okres czasu poza miejsce zamieszkania (studenci, pracownicy sezonowi) czy też śmiercią współdomownika. Nagminnie nie aktualizuje się również niestety deklaracji w przypadku narodzin dziecka albo zamieszkania w budynku (mieszkaniu) nowej osoby. 
Przypominamy, iż właściciel nieruchomości ma obowiązek aktualizacji deklaracji w wyżej opisanych, bądź podobnych przypadkach w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Nie zastosowanie się do powyższych unormowań, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych wykazanych na deklaracji, może skutkować odgórną decyzją Zarządu Związku Komunalnego co do wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 
Aktualizacji deklaracji można dokonywać w biurze Związku Komunalnego Stolno 105 lub przesyłając wypełnioną i podpisaną deklarację na adres: Związek Komunalny Gmin Powiatu Chełmińskiego Stolno 105, 86-212 Stolno